fredag den 24. juni 2011

Automatic video editering (AVE) vinder ingen Oscar, men Wauw ..... man tror ikke sine egne øjne!


Automatic video editering  svarer til at tømme køleskabet, røre det hele sammen og sætte det i ovnen (spændende eksperiment i øvrigt) – blot tømmes der ikke køleskabe, men foldere med digitale fotos og evt. videoklip, og hele herligheden hentes ind i et AVE-program – hvor man trykker på knappen: lav en video!
Jeg vil gerne vise resultatet af en billedserie, som jeg har lagt ind på Googles Picasso. Herfra kan det ses som et diasshow – ganske udmærket.
Men hvordan ville det se ud, hvis de samme 30 billeder hældes ind i et AVE-program? Jo, således:

Jeg har brugt Power Director 9 Deluxe, et fuldblods video-produktionsprogram til blot 400 kr. – det bedste  blandt 15 på markedet.  Det eneste selvstændige, jeg har gjort, er at vælge en anden melodi end den, som programmet foreslår, samt indsat en start- og sluttekst.
Se her et par flere eksempler på automatic video editing:
- 16 fotos bliver på YouTube til "Kåemer - fortalt uden ord "
- 12 fotos og 4 videoklip bliver på YouTube til "Dorthe Hedensted Lund woodcarving"
- 32 Twitter-profiler bliver på YouTube til "YouTube hymn to my 32 twitter friends"

Personligt synes jeg, at AVE tilfører still-billederne et liv og en dynamik, så man næsten glemmer at det bare er fotos – og ikke levende video.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar